Preview

Informatics

Advanced search

THE TECHNIQUE OF RESEARCH OF THE DEMPPING PROPERTIES OF THE ADAPTIVE AMORTIZOR WITH THE CONTROLLING THROTTLE

Abstract

The research of the designed sample of the adaptive shock absorber, designed forthe use in the systems of cushioning of trucks operating in off-road conditions is considered. The test scheme and the equipment used for their testing are given. Methods for controlling the accuracy characteristics of the measuring and control equipment, modeling control processes for obtaining the characteristics of the test sample are considered. The methods and program of testing procedure are given.

About the Authors

V. S. Konchak
Объединенный институт машиностроения НАН Беларуси
Belarus


S. V. Hitrikov
Объединенный институт машиностроения НАН Беларуси
Belarus


D. A. Shvets
Объединенный институт машиностроения НАН Беларуси
Belarus


Y. A. Bahdanau
Объединенный институт машиностроения НАН Беларуси
Belarus


V. L. Efremov
ОАО «Минский завод колесных тягачей»
Belarus


References

1. Жданов, А.А. AdCAS – система автономного адаптивного управления активной подвеской автомобиля / А.А. Жданов, Д.Б. Липкевич // Труды Института системного программирования РАН. – 2004. – Т. 7. – С. 119–160.

2. Пневмоподвеска Mercedes Benz ML/GL. Общее описание, рекомендации по эксплуатации, слабые места пневматической подвески [Электронный ресурс] // Сообщество машин и людей. – Дата доступа : 03.09.2015. – Режим доступа : http://www.drive2.ru/b/624689/.

3. In Depth: Lexus RC 350 F Sport – what’s in it? Part F SPORT: Adaptive Variable Suspension [Electronic resource]. – ForceGT Australi. – Date of access : 01.09.2015. – Mode of access : http://www.forcegt.com/news/in-depth-lexus-rc-350-f-sport-whats-in-it/.

4. Volkswagen DCC Adaptive Chassis Control – Design and Function [Electronic resource]. – Date of access : 02.09.2015. – Mode of access : http://www.my-gti.com/2653/volkswagen-dccadaptive-chassis-control-design-and-function.

5. CDC – Continuous Damping Control // Kraftfahrzeugtechnik aus erster Hand [Electronic resource]. – Date of access : 03.09.2015. – Mode of access: http://www.kfztech.de/kfztechnik/fahrwerk/federung/cdc_continuous_damping_ccontro.htm.

6. Electronic Damper Control (EDC) // The international BMW website [Electronic resource]. – Date of access : 03.09.2015. – Mode of access: http://www.bmw.com/en/insights/technology/technilogy_guide/artecles/electronie_damper_control.html?source=categories&article=electronic_damper_control.

7. Land vehicles and systems with controllable suspension systems : пат. US 8,700,260 B2, B60G23/00; B62K25/00 / J.R. Mark, M.R. Lane, N.A. Mark ; заявитель LORD Corporation (Cary, NC, US); 13/262384 ; заявл. 03.30.10 // PCT Pub. No. WO2010/117762. – Oct. 14. 2010.

8. Кончак, В.С. Методика подготовки исходных данных для разработки динамических моделей автомобильных конструкций / В.С. Кончак, С.В. Хитриков, С.П. Лазакович // Весцi НАН Беларусi. Сер. фiз.-тэхн. навук. – 2014. – № 1. – С. 60–68.

9. Кончак, В.С. Верификация компьютерных моделей механических конструкций с использованием результатов эксперимента / В.С. Кончак, А.А. Назаренко // Весцi НАН Беларусi. Сер. фiз.-тэхн. навук. – 2016. – № 3. – С. 35–45.

10. Амортизаторы гидравлические телескопические. Технические требования и методы испытаний : ГОСТ Р 53816–2010. – Введ. 07.07.14. – М. : ФГУП «Стандартинформ», 2010. – 17 с.


Review

For citations:


Konchak V.S., Hitrikov S.V., Shvets D.A., Bahdanau Y.A., Efremov V.L. THE TECHNIQUE OF RESEARCH OF THE DEMPPING PROPERTIES OF THE ADAPTIVE AMORTIZOR WITH THE CONTROLLING THROTTLE. Informatics. 2017;(3(55)):40-48. (In Russ.)

Views: 515


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-0301 (Print)
ISSN 2617-6963 (Online)