Preview

Informatics

Advanced search

INCREASING COMBINATIONAL CIRCUIT PERFORMANCE VIA PIPELINING

Abstract

The question of increasing performance of a device with no memory, which develops a sequence of discrete signals, is considered. A problem is set to divide a given multilevel combinational circuit into a given number of cascades with registers providing pipeline-wise development of incoming signals. To solve this problem we use a model based on representation of combinational circuit as a directed graph. In the process of solving this problem, the frequency of incoming signals is established. This frequency must be as high as possible.

About the Authors

Yu. V. Pottosin
Объединенный институт проблем информатики НАН Беларуси
Russian Federation


S. N. Kardash
Объединенный институт проблем информатики НАН Беларуси
Russian Federation


References

1. Каган, Б.М. Цифровые вычислительные машины и системы / Б.М. Каган, М.М. Каневский. – М. : Энергия, 1973. – 680 с.

2. Воеводин, В.В. Математические модели и методы в параллельных процессах /В.В. Воеводин. – М. : Наука. Гл. ред. физ.-мат. лит., 1986. – 296 с.

3. Капитонова, Ю.В. Математическая теория проектирования вычислительных систем /Ю.В. Капитонова, А.А. Летичевский. – М. : Наука. Гл. ред. физ.-мат. лит., 1988. – 296 с.

4. Кухарев, Г.А. Систолические процессоры для обработки сигналов / Г.А. Кухарев,А.Ю. Тропченко, В.П. Шмерко. – Минск : Беларусь, 1988. – 127 с.

5. Кухарев, Г.А. Алгоритмы и систолические процессоры для обработки многозначных данных / Г.А. Кухарев, В.П. Шмерко, Е.Н. Зайцева. – Минск : Навука i тэхнiка, 1990. – 296 с.

6. Лукошко, Г. КМОП-базовые матричные кристаллы серии К1574 / Г. Лукошко, Е. Коннов // Радиолюбитель. – 1997. – № 9. – С. 39–40.


Review

For citations:


Pottosin Yu.V., Kardash S.N. INCREASING COMBINATIONAL CIRCUIT PERFORMANCE VIA PIPELINING. Informatics. 2013;(1):119-128. (In Russ.)

Views: 787


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1816-0301 (Print)
ISSN 2617-6963 (Online)